Skip to content
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna BAAS

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica

Terapeuci z powołania i wykształcenia. Pracujemy skutecznie i cieszymy się rezultatami razem z naszymi pacjentami. Legnica. W przypadku zajęć zorganizowanych dojeżdżamy w rozsądnym zasięgu.

LEGNICA, CHOJNOWSKA 96C
REJESTRACJA PN.-PT. 08:00-16:00
Menu
  • Specjalizacje
    • Surdologopeda – Legnica
    • Logopeda – Legnica
      • Logopeda ASD Legnica
      • Terapia mowy – Autyzm – Legnica
      • Afazja u dzieci – terapia Legnica
      • Opóźniony rozwój mowy – Legnica
      • Terapia miofunkcjonalna – Legnica
    • Psycholog – Legnica
    • Neurologopeda – Legnica
    • Pedagog – Legnica
  • Kadra
    • Adrianna Zbińska
    • Agnieszka Paśnik
    • Ewelina Piskorowska
  • O nas
    • Zanim się umówisz…
    • Umów wizytę telefonicznie
    • Rejestracja On-Line
    • Cennik
    • Jak dojechać?
    • Dane formalne
  • Regulaminy
    • Polityka prywatności
    • Regulamin RODO serwisu Centrum „BAAS”
    • Regulamin przebywania na terenie Centrum „BAAS”
    • Regulamin Centrum „BAAS” – Wyciąg skrócony
    • Szczegóły techniczne serwisu
    • Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w przypadku badań Neuroflow®
  • Darmowe pomoce
    • Kolorowanki dla najmłodszych
    • Różnicowanie głosek /cz/ i /c/
    • Zagadki dźwiękowe – wyrażenia dźwiękonaśladowcze
    • Wyprawa Tomka – głoska /t/
    • Tomek – sekwencje
    • Lista Lucynki. Utrwalanie głoski /l/
    • Sekwencje dla najmłodszych
  • Blog
    • Wasze prace
  • Jednostki chorobowe
    • Afazja
    • Autyzm (ASD)
    • Dyslalia
    • Dysleksja
    • Dyzartria
    • Jąkanie
    • Mutyzm
    • Niedosłyszący i niesłyszący
    • ORM – Opóźniony rozwój mowy
    • Rotacyzm
    • Zaburzenia komunikacji niewerbalnej
    • Zespół Aspergera
  • Współpraca
    • Chcę być specjalistą Centrum „BAAS”
    • Zajęcia w przedszkolach / żłobkach
    • Praktyka
  • Linki
    • Sklep
    • FB
    • Logorytmika w przedszkolach
    • Filmy Neuroflow

Autyzm (ASD)

Autyzm to złożone spektrum zaburzeń neurobiologicznych, które wpływają na rozwój społeczny, komunikację, zachowanie i interakcje jednostki z otoczeniem. Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD z ang. Autism Spectrum Disorder) obejmują szeroki zakres objawów i poziomów nasilenia, dlatego termin „spektrum” jest używany, aby uwzględnić różnorodność prezentowanych cech.

Główne cechy autyzmu mogą obejmować:

  1. Trudności w komunikacji: Osoby z autyzmem mogą mieć trudności w nawiązywaniu kontaktu wzrokowego, rozmawianiu, rozumieniu gestów i wyrażeń twarzy innych ludzi, oraz w rozwijaniu umiejętności językowych.
  2. Trudności w społeczności: Osoby z autyzmem często mają trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji społecznych. Mogą mieć ograniczone zainteresowanie innymi ludźmi i trudności w rozumieniu emocji oraz w wyrażaniu swoich własnych uczuć.
  3. Powtarzalne zachowania: Wielu ludzi z autyzmem wykazuje powtarzalne zachowania, takie jak machanie rękoma, kołysanie się, układanie przedmiotów w określony sposób, czy uporczywe zainteresowanie określonymi tematami.
  4. Nadwrażliwość lub podwrażliwość sensoryczna: Osoby z autyzmem często mają wrażliwość na bodźce sensoryczne, takie jak dźwięki, światło, dotyk i smak. Mogą reagować na nie w sposób nadmierny lub za mało reaktywny.

Terapia i praca z dzieckiem autystycznym wymagają indywidualnego podejścia, uwzględniając jego konkretne potrzeby i umiejętności. Oto kilka ogólnych wskazówek, jak pracować z dzieckiem autystycznym:

  1. Wczesna diagnoza i interwencja: Wczesna diagnoza autyzmu i rozpoczęcie odpowiednich terapii są kluczowe dla poprawy funkcjonowania dziecka. Im wcześniej zostanie zdiagnozowane i rozpoczęte leczenie, tym lepsze są szanse na osiągnięcie postępów.
  2. Terapia behawioralna: Terapie behawioralne, takie jak ABA (Applied Behavior Analysis), mogą być skuteczną formą terapii dla dzieci z autyzmem. Te terapie pomagają w nauce pożądanych zachowań społecznych i komunikacyjnych oraz w redukowaniu niepożądanych zachowań.
  3. Indywidualizacja: Każde dziecko autystyczne jest inne, dlatego ważne jest dostosowanie terapii i edukacji do jego indywidualnych potrzeb i umiejętności.
  4. Zrozumienie sensorycznych potrzeb: Rozważenie sensorycznych potrzeb dziecka jest kluczowe. Może być konieczne dostosowanie otoczenia i wprowadzenie strategii, które pomogą dziecku radzić sobie z nadwrażliwością lub podwrażliwością sensoryczną.
  5. Współpraca z rodzicami: Współpraca z rodzicami jest niezwykle ważna. Rodzice są głównymi opiekunami i nauczycielami swoich dzieci, dlatego wsparcie i edukacja rodziców są nieodzowne.
  6. Cierpliwość i wyrozumiałość: Praca z dzieckiem autystycznym może być wymagająca, więc ważne jest zachowanie cierpliwości i wyrozumiałości. Postępy mogą być małe, ale każdy krok w kierunku poprawy jest ważny.

Należy pamiętać, że każde dziecko autystyczne jest wyjątkowe, więc podejście terapeutyczne powinno być spersonalizowane. Terapia i wsparcie mogą pomóc dziecku autystycznemu rozwijać swoje umiejętności społeczne, komunikacyjne i emocjonalne, co pozwala mu lepiej funkcjonować w społeczeństwie.


Zobacz również

  • Afazja
  • Dyslalia
  • Dysleksja
  • Dyzartria
  • Jąkanie
  • Mutyzm
  • Niedosłyszący i niesłyszący
  • ORM – Opóźniony rozwój mowy
  • Rotacyzm
  • Zaburzenia komunikacji niewerbalnej
  • Zespół Aspergera

Ostatnie wpisy

  • Nowa praca – dzieło Kuby S.
  • Nowa praca – Hanna, Julita i…
  • Nowa praca – Jak wyobrażasz sobie panią Adę logopedę?
  • Kolorowanki uzupełnione!
  • Jajcarska piłka nożna 2024!

Archiwa

  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • styczeń 2024
  • listopad 2023
  • wrzesień 2023
  • marzec 2022
  • marzec 2020
  • wrzesień 2019
  • czerwiec 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018

Kategorie

  • Logopeda Legnica
  • Neurologopeda Legnica
  • Ogólne
  • Pedagog Legnica
  • Psycholog Legnica
  • Surdologopeda Legnica
  • Wasze prace

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica 2025