Skip to content
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna BAAS

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica

Terapeuci z powołania i wykształcenia. Pracujemy skutecznie i cieszymy się rezultatami razem z naszymi pacjentami. Legnica. W przypadku zajęć zorganizowanych dojeżdżamy w rozsądnym zasięgu.

LEGNICA, CHOJNOWSKA 96C
REJESTRACJA PN.-PT. 08:00-16:00
Menu
  • Specjalizacje
    • Surdologopeda – Legnica
    • Logopeda – Legnica
      • Logopeda ASD Legnica
      • Terapia mowy – Autyzm – Legnica
      • Afazja u dzieci – terapia Legnica
      • Opóźniony rozwój mowy – Legnica
      • Terapia miofunkcjonalna – Legnica
    • Psycholog – Legnica
    • Neurologopeda – Legnica
    • Pedagog – Legnica
  • Kadra
    • Adrianna Zbińska
    • Agnieszka Paśnik
    • Ewelina Piskorowska
  • O nas
    • Zanim się umówisz…
    • Umów wizytę telefonicznie
    • Rejestracja On-Line
    • Cennik
    • Jak dojechać?
    • Dane formalne
  • Regulaminy
    • Polityka prywatności
    • Regulamin RODO serwisu Centrum „BAAS”
    • Regulamin przebywania na terenie Centrum „BAAS”
    • Regulamin Centrum „BAAS” – Wyciąg skrócony
    • Szczegóły techniczne serwisu
    • Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w przypadku badań Neuroflow®
  • Darmowe pomoce
    • Kolorowanki dla najmłodszych
    • Różnicowanie głosek /cz/ i /c/
    • Zagadki dźwiękowe – wyrażenia dźwiękonaśladowcze
    • Wyprawa Tomka – głoska /t/
    • Tomek – sekwencje
    • Lista Lucynki. Utrwalanie głoski /l/
    • Sekwencje dla najmłodszych
  • Blog
    • Wasze prace
  • Jednostki chorobowe
    • Afazja
    • Autyzm (ASD)
    • Dyslalia
    • Dysleksja
    • Dyzartria
    • Jąkanie
    • Mutyzm
    • Niedosłyszący i niesłyszący
    • ORM – Opóźniony rozwój mowy
    • Rotacyzm
    • Zaburzenia komunikacji niewerbalnej
    • Zespół Aspergera
  • Współpraca
    • Chcę być specjalistą Centrum „BAAS”
    • Zajęcia w przedszkolach / żłobkach
    • Praktyka
  • Linki
    • Sklep
    • FB
    • Logorytmika w przedszkolach
    • Filmy Neuroflow

Zespół Aspergera

Zespół Aspergera, znany również jako zaburzenie Aspergera, jest rodzajem spektrum autyzmu. Osoby z tym zaburzeniem mogą mieć trudności w nawiązywaniu relacji społecznych, rozumieniu i interpretowaniu społecznych sygnałów oraz wykazywać stereotypowe zachowania lub zainteresowania. Zespół Aspergera był wcześniej rozpoznawany jako oddzielna diagnoza, ale w międzynarodowej klasyfikacji zaburzeń psychicznych (ICD-10) i Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5) został włączony do ogólnego spektrum autyzmu jako zaburzenie spektrum autyzmu (ASD z ang. Autism Spectrum Disorder). Termin „Asperger” jest nadal używany w niektórych kontekstach, ale nie jest już oficjalną diagnozą.

Objawy zespołu Aspergera mogą różnić się w zależności od osoby, ale mogą obejmować:

  1. Trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji społecznych.
  2. Trudności w rozumieniu i interpretowaniu mowy ciała, mimiki twarzy i innych niewerbalnych środków komunikacji.
  3. Skoncentrowanie się na specjalnych zainteresowaniach i obsesyjnych tematach.
  4. Powtarzalne ruchy lub zachowania, takie jak kołysanie się czy mruczenie sobie pod nosem.
  5. Nadwrażliwość na bodźce zmysłowe, takie jak światło, dźwięk czy dotyk.
  6. Przestrzeganie rutyn i niechęć do zmiany ustalonych schematów.

Leczenie zespołu Aspergera lub autyzmu w ogóle nie polega na całkowitym wyleczeniu, ponieważ jest to trwałe zaburzenie neurobiologiczne. Niemniej jednak, istnieją różne terapie i interwencje, które mogą pomóc osobom z ASD rozwijać swoje umiejętności społeczne i radzić sobie w codziennym życiu. Niektóre z tych terapii i interwencji obejmują:

  1. Terapia behawioralna: Terapia ABA (Applied Behavior Analysis) może być stosowana w celu nauki umiejętności społecznych, komunikacyjnych i samodzielności.
  2. Terapia mowy i języka: Osoby z ASD mogą korzystać z terapii mowy i języka, aby rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne, zarówno werbalne, jak i niewerbalne.
  3. Terapia zajęciowa: Pomaga rozwijać umiejętności funkcjonalne, zarówno w obszarze nauki, jak i codziennego życia.
  4. Terapia sensoryczna: Pomaga osobom z ASD radzić sobie z nadwrażliwością na bodźce zmysłowe.
  5. Edukacja specjalna: Dla dzieci z ASD ważne jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia edukacyjnego w odpowiednim środowisku.
  6. Terapia farmakologiczna: W niektórych przypadkach lekarze mogą przepisać leki, aby pomóc w kontrolowaniu objawów towarzyszących, takich jak nadpobudliwość lub zaburzenia nastroju.

Terapia i interwencje powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb i umiejętności osoby z ASD. Ważne jest także zapewnienie wsparcia rodzicom i opiekunom, aby pomóc im zrozumieć i radzić sobie z wyzwaniami związanymi z opieką nad osobą z ASD. Warto skonsultować się z lekarzem lub specjalistą ds. autyzmu, aby uzyskać bardziej szczegółową ocenę i zalecenia dotyczące konkretnego przypadku.


Zobacz również

  • Afazja
  • Autyzm (ASD)
  • Dyslalia
  • Dysleksja
  • Dyzartria
  • Jąkanie
  • Mutyzm
  • Niedosłyszący i niesłyszący
  • ORM – Opóźniony rozwój mowy
  • Rotacyzm
  • Zaburzenia komunikacji niewerbalnej

Ostatnie wpisy

  • Nowa praca – dzieło Kuby S.
  • Nowa praca – Hanna, Julita i…
  • Nowa praca – Jak wyobrażasz sobie panią Adę logopedę?
  • Kolorowanki uzupełnione!
  • Jajcarska piłka nożna 2024!

Archiwa

  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • styczeń 2024
  • listopad 2023
  • wrzesień 2023
  • marzec 2022
  • marzec 2020
  • wrzesień 2019
  • czerwiec 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018

Kategorie

  • Logopeda Legnica
  • Neurologopeda Legnica
  • Ogólne
  • Pedagog Legnica
  • Psycholog Legnica
  • Surdologopeda Legnica
  • Wasze prace

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica 2025