Zabawy z sekwencjami wzrokowymi.
Sposób przeprowadzenia ćwiczenia
- Naśladowanie sekwencji. Dziecko ma za zadanie odtworzyć sekwencję.
- Kontynuowanie sekwencji. Dziecko ma za zadanie dokończenie zaprezentowanej sekwencji według układanego wzoru.
Wariant drugi
Ćwiczenie może stanowić uzupełnienie zagadek dźwiękowych Zagadki dźwiękowe – wyrażenia dźwiękonaśladowcze
- Naśladowanie sekwencji. Dziecko ma za zadanie odtworzyć sekwencję dźwiękową:
ko ko; ku ku; ko ko; ku ku - Kontynuowanie sekwencji. Dziecko ma za zadanie dokończenie zaprezentowanej sekwencji według układanego wzoru:
– ko ko; mu mu; ko ko; mu mu; ko ko; mu mu
Karty pracy:
- Karta sekwencji
- Elementy sekwencji
Zobacz również
- Kolorowanki dla najmłodszych
- Bałwanki – Kolorowanki – Logopeda BAAS – Legnica
- Dinozaury – Kolorowanki – Centrum BAAS – Logopeda – Legnica
- Kotki – Kolorowanki – Centrum BAAS – Logopeda – Legnica
- Kotki i pieski – Kolorowanki – Centrum BAAS – Logopeda – Legnica
- Psi Patrol – Kolorowanki – Centrum BAAS – Logopeda – Legnica
- Rakieta – Kolorowanki – Centrum BAAS – Logopeda – Legnica
- Święta – Kolorowanki – Centrum BAAS – Logopeda – Legnica
- Wozy Strażackie – Kolorowanki – Logopeda – Legnica
- Wróżki – Kolorowanki – Logopeda BAAS – Legnica
- Lista Lucynki. Utrwalanie głoski /l/
- Różnicowanie głosek /cz/ i /c/
- Tomek wyrusza na wyprawę – uzupełnianie sekwencji
- Wyprawa Tomka – pomoc logopedyczna do utrwalania głoski /t/
- Zagadki dźwiękowe – wyrażenia dźwiękonaśladowcze