Skip to content
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna BAAS

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica

Terapeuci z powołania i wykształcenia. Pracujemy skutecznie i cieszymy się rezultatami razem z naszymi pacjentami. Legnica. W przypadku zajęć zorganizowanych dojeżdżamy w rozsądnym zasięgu.

LEGNICA, CHOJNOWSKA 96C
REJESTRACJA PN.-PT. 08:00-16:00
Menu
  • Specjalizacje
    • Surdologopeda – Legnica
    • Logopeda – Legnica
      • Logopeda ASD Legnica
      • Terapia mowy – Autyzm – Legnica
      • Afazja u dzieci – terapia Legnica
      • Opóźniony rozwój mowy – Legnica
      • Terapia miofunkcjonalna – Legnica
    • Psycholog – Legnica
    • Neurologopeda – Legnica
    • Pedagog – Legnica
  • Kadra
    • Adrianna Zbińska
    • Agnieszka Paśnik
    • Ewelina Piskorowska
    • Magdalena Wiszniewska
  • O nas
    • Zanim się umówisz…
    • Umów wizytę telefonicznie
    • Rejestracja On-Line
    • Cennik
    • Jak dojechać?
    • Dane formalne
  • Regulaminy
    • Polityka prywatności
    • Regulamin RODO serwisu Centrum „BAAS”
    • Regulamin przebywania na terenie Centrum „BAAS”
    • Regulamin Centrum „BAAS” – Wyciąg skrócony
    • Szczegóły techniczne serwisu
    • Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w przypadku badań Neuroflow®
  • Darmowe pomoce
    • Kolorowanki dla najmłodszych
    • Różnicowanie głosek /cz/ i /c/
    • Zagadki dźwiękowe – wyrażenia dźwiękonaśladowcze
    • Wyprawa Tomka – głoska /t/
    • Tomek – sekwencje
    • Lista Lucynki. Utrwalanie głoski /l/
    • Sekwencje dla najmłodszych
  • Blog
    • Wasze prace
  • Trudności w mowie i komunikacji
    • Niedokształcenie mowy o typie afazji (DLD)
    • Spektrum autyzmu (ASD)
    • Dyslalia (wady wymowy)
    • Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD)
    • Dyzartria i inne zaburzenia neurologiczne
    • Jąkanie (zaburzenia płynności mowy)
    • Mutyzm
    • Dzieci z trudnościami słuchowymi
    • ORM – Opóźniony rozwój mowy
    • Afazja u dorosłych (nabyta)
    • Terapia miofunkcjonalna
  • Współpraca
    • Chcę być specjalistą Centrum „BAAS”
    • Zajęcia w przedszkolach / żłobkach
    • Logorytmika w przedszkolach
    • Praktyka
  • Linki
    • Sklep
    • FB
    • Filmy Neuroflow

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD)

Czym jest APD?
APD (Auditory Processing Disorder), czyli zaburzenia przetwarzania słuchowego, to trudności w prawidłowym analizowaniu i rozumieniu dźwięków mimo prawidłowego słuchu fizycznego. Dziecko „słyszy”, ale ma problem z tym, aby właściwie zinterpretować to, co słyszy – szczególnie w hałasie, przy szybkim tempie mowy albo gdy musi skupić się na dłuższej wypowiedzi.

Objawy APD u dzieci

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) - Diagnoza APD i terapia APD - Centrum BAAS
Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) – Diagnoza APD i terapia APD – Centrum BAAS


Dzieci z APD często proszą o powtarzanie, mylą podobnie brzmiące słowa, mają trudności z rozumieniem dłuższych poleceń. Nierzadko łatwiej uczą się w ciszy niż w grupie. Mogą wydawać się „nieuważne” lub „rozkojarzone”, ale w rzeczywistości ich mózg inaczej przetwarza bodźce słuchowe. Z czasem problemy te wpływają na naukę czytania, pisania i koncentrację w szkole.

Diagnoza APD
Rozpoznanie APD wymaga specjalistycznych badań audiologicznych i logopedycznych – standardowe badanie słuchu nie wystarczy. W naszym Centrum prowadzimy diagnozę APD, która obejmuje testy funkcji słuchowych (np. rozumienie mowy w szumie, lokalizacja źródła dźwięku, pamięć sekwencyjna). Dzięki temu można precyzyjnie określić profil trudności dziecka i zaplanować odpowiednie wsparcie.

Terapia i wsparcie
Terapia APD obejmuje treningi słuchowe, ćwiczenia koncentracji i pamięci słuchowej oraz strategie kompensacyjne w codziennym funkcjonowaniu. W pracy z dzieckiem wykorzystuje się specjalistyczne programy komputerowe, zestawy słuchowe i zadania językowe. Wspieramy także rodziców i nauczycieli, ucząc ich, jak tworzyć środowisko sprzyjające dziecku – np. redukować hałas, mówić wolniej i dzielić polecenia na krótsze części.

Dlaczego wczesne rozpoznanie jest ważne?
APD nie minie samo. Niewykryte i nieleczone prowadzi do narastania trudności szkolnych i komunikacyjnych. Wczesna diagnoza i systematyczne ćwiczenia pozwalają dziecku nie tylko lepiej rozumieć mowę, ale też poprawiają koncentrację, pamięć i komfort w codziennych sytuacjach.


Zobacz również

  • Afazja u dorosłych (nabyta)
  • Dyslalia (wady wymowy)
  • Dyzartria i inne zaburzenia neurologiczne
  • Dzieci z trudnościami słuchowymi
  • Jąkanie (zaburzenia płynności mowy)
  • Mutyzm
  • Niedokształcenie mowy o typie afazji (DLD)
  • Opóźniony rozwój mowy (ORM)
  • Spektrum autyzmu (ASD)
  • Terapia miofunkcjonalna

Ostatnie wpisy

  • Nowa praca – dzieło Kuby S.
  • Nowa praca – Hanna, Julita i…
  • Nowa praca – Jak wyobrażasz sobie panią Adę logopedę?
  • Kolorowanki uzupełnione!
  • Jajcarska piłka nożna 2024!

Kategorie

  • Logopeda Legnica
  • Neurologopeda Legnica
  • Ogólne
  • Pedagog Legnica
  • Psycholog Legnica
  • Surdologopeda Legnica
  • Wasze prace

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica 2025