Skip to content
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna BAAS

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica

Terapeuci z powołania i wykształcenia. Pracujemy skutecznie i cieszymy się rezultatami razem z naszymi pacjentami. Legnica. W przypadku zajęć zorganizowanych dojeżdżamy w rozsądnym zasięgu.

LEGNICA, CHOJNOWSKA 96C
REJESTRACJA PN.-PT. 08:00-16:00
Menu
  • Specjalizacje
    • Surdologopeda – Legnica
    • Logopeda – Legnica
      • Logopeda ASD Legnica
      • Terapia mowy – Autyzm – Legnica
      • Afazja u dzieci – terapia Legnica
      • Opóźniony rozwój mowy – Legnica
      • Terapia miofunkcjonalna – Legnica
    • Psycholog – Legnica
    • Neurologopeda – Legnica
    • Pedagog – Legnica
  • Kadra
    • Adrianna Zbińska
    • Agnieszka Paśnik
    • Ewelina Piskorowska
  • O nas
    • Zanim się umówisz…
    • Umów wizytę telefonicznie
    • Rejestracja On-Line
    • Cennik
    • Jak dojechać?
    • Dane formalne
  • Regulaminy
    • Polityka prywatności
    • Regulamin RODO serwisu Centrum „BAAS”
    • Regulamin przebywania na terenie Centrum „BAAS”
    • Regulamin Centrum „BAAS” – Wyciąg skrócony
    • Szczegóły techniczne serwisu
    • Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w przypadku badań Neuroflow®
  • Darmowe pomoce
    • Kolorowanki dla najmłodszych
    • Różnicowanie głosek /cz/ i /c/
    • Zagadki dźwiękowe – wyrażenia dźwiękonaśladowcze
    • Wyprawa Tomka – głoska /t/
    • Tomek – sekwencje
    • Lista Lucynki. Utrwalanie głoski /l/
    • Sekwencje dla najmłodszych
  • Blog
    • Wasze prace
  • Jednostki chorobowe
    • Afazja
    • Autyzm (ASD)
    • Dyslalia
    • Dysleksja
    • Dyzartria
    • Jąkanie
    • Mutyzm
    • Niedosłyszący i niesłyszący
    • ORM – Opóźniony rozwój mowy
    • Rotacyzm
    • Zaburzenia komunikacji niewerbalnej
    • Zespół Aspergera
  • Współpraca
    • Chcę być specjalistą Centrum „BAAS”
    • Zajęcia w przedszkolach / żłobkach
    • Praktyka
  • Linki
    • Sklep
    • FB
    • Logorytmika w przedszkolach
    • Filmy Neuroflow

ORM – Opóźniony rozwój mowy

Opóźniony rozwój mowy to stan, w którym dziecko nie rozwija umiejętności mówienia zgodnie z oczekiwaniami dla jego wieku. Jest to dość powszechny problem rozwojowy u dzieci, ale może wymagać uwagi i wsparcia, aby pomóc dziecku osiągnąć swoje potencjalne umiejętności komunikacyjne. Oto kilka informacji na ten temat oraz wskazówki dotyczące postępowania:

  1. Definicja opóźnienia w rozwoju mowy:
    • Opóźniony rozwój mowy oznacza, że dziecko nie osiąga kamieni milowych związanych z mową (np. pierwsze słowo, zdania) w oczekiwanym czasie.
    • Każde dziecko rozwija się inaczej, ale ogólnie rzecz biorąc, większość dzieci zaczyna mówić pojedyncze słowa w wieku około 1 roku, a zdania skomplikowane kształtują się w ciągu następnych kilku lat.
  2. Warto zrozumieć, że każde dziecko jest inne, i niektóre opóźnienie w rozwoju mowy może być naturalne i przeminąć samoistnie. Niemniej jednak, jeśli jesteś zaniepokojony opóźnieniem w rozwoju mowy swojego dziecka, warto skonsultować się z lekarzem lub specjalistą ds. rozwoju dziecięcego.
  3. Jak postępować:
    • Konsultacja z lekarzem: Jeśli masz wątpliwości lub obawy dotyczące rozwoju mowy swojego dziecka, warto skonsultować się z pediatrą. Lekarz może ocenić stan dziecka i skierować cię do specjalisty, jeśli uważa to za konieczne.
    • Wizyta u logopedy: Logopeda to specjalista, który zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem problemów związanych z mową i komunikacją. Jeśli dziecko ma opóźniony rozwój mowy, logopeda może pomóc w opracowaniu planu terapii i ćwiczeń, które pomogą dziecku poprawić umiejętności komunikacyjne.
    • Ćwiczenia domowe: Logopeda może zalecić ćwiczenia, które można wykonywać w domu, aby wspierać rozwijanie się mowy u dziecka. Mogą to być gry, zabawy słowne, czytanie książek, a także wykonywanie określonych dźwięków i słów.
    • Cierpliwość i wsparcie: Ważne jest, aby być cierpliwym i wspierać dziecko w procesie rozwoju mowy. Pozytywne zachęty i aktywne słuchanie mogą pomóc dziecku nabierać pewności siebie w komunikowaniu się.
    • Śledzenie postępów: Regularnie monitoruj postępy dziecka i komunikuj się z logopedą lub specjalistą ds. rozwoju dziecięcego, aby dostosować terapię i dostosować ją do potrzeb dziecka.

Pamiętaj, że każde dziecko jest wyjątkowe, i opóźnienie w rozwoju mowy nie musi oznaczać długoterminowych problemów. Wczesna interwencja i odpowiednie wsparcie mogą pomóc dziecku osiągnąć swoje pełne potencjalne umiejętności komunikacyjne.


Zobacz również

  • Afazja
  • Autyzm (ASD)
  • Dyslalia
  • Dysleksja
  • Dyzartria
  • Jąkanie
  • Mutyzm
  • Niedosłyszący i niesłyszący
  • Rotacyzm
  • Zaburzenia komunikacji niewerbalnej
  • Zespół Aspergera

Ostatnie wpisy

  • Nowa praca – dzieło Kuby S.
  • Nowa praca – Hanna, Julita i…
  • Nowa praca – Jak wyobrażasz sobie panią Adę logopedę?
  • Kolorowanki uzupełnione!
  • Jajcarska piłka nożna 2024!

Archiwa

  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • styczeń 2024
  • listopad 2023
  • wrzesień 2023
  • marzec 2022
  • marzec 2020
  • wrzesień 2019
  • czerwiec 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018

Kategorie

  • Logopeda Legnica
  • Neurologopeda Legnica
  • Ogólne
  • Pedagog Legnica
  • Psycholog Legnica
  • Surdologopeda Legnica
  • Wasze prace

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica 2025