Skip to content
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna BAAS

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica

Terapeuci z powołania i wykształcenia. Pracujemy skutecznie i cieszymy się rezultatami razem z naszymi pacjentami. Legnica. W przypadku zajęć zorganizowanych dojeżdżamy w rozsądnym zasięgu.

LEGNICA, CHOJNOWSKA 96C
REJESTRACJA PN.-PT. 08:00-16:00
Menu
  • Specjalizacje
    • Surdologopeda – Legnica
    • Logopeda – Legnica
      • Logopeda ASD Legnica
      • Terapia mowy – Autyzm – Legnica
      • Afazja u dzieci – terapia Legnica
      • Opóźniony rozwój mowy – Legnica
      • Terapia miofunkcjonalna – Legnica
    • Psycholog – Legnica
    • Neurologopeda – Legnica
    • Pedagog – Legnica
  • Kadra
    • Adrianna Zbińska
    • Agnieszka Paśnik
    • Ewelina Piskorowska
  • O nas
    • Zanim się umówisz…
    • Umów wizytę telefonicznie
    • Rejestracja On-Line
    • Cennik
    • Jak dojechać?
    • Dane formalne
  • Regulaminy
    • Polityka prywatności
    • Regulamin RODO serwisu Centrum „BAAS”
    • Regulamin przebywania na terenie Centrum „BAAS”
    • Regulamin Centrum „BAAS” – Wyciąg skrócony
    • Szczegóły techniczne serwisu
    • Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w przypadku badań Neuroflow®
  • Darmowe pomoce
    • Kolorowanki dla najmłodszych
    • Różnicowanie głosek /cz/ i /c/
    • Zagadki dźwiękowe – wyrażenia dźwiękonaśladowcze
    • Wyprawa Tomka – głoska /t/
    • Tomek – sekwencje
    • Lista Lucynki. Utrwalanie głoski /l/
    • Sekwencje dla najmłodszych
  • Blog
    • Wasze prace
  • Jednostki chorobowe
    • Afazja
    • Autyzm (ASD)
    • Dyslalia
    • Dysleksja
    • Dyzartria
    • Jąkanie
    • Mutyzm
    • Niedosłyszący i niesłyszący
    • ORM – Opóźniony rozwój mowy
    • Rotacyzm
    • Zaburzenia komunikacji niewerbalnej
    • Zespół Aspergera
  • Współpraca
    • Chcę być specjalistą Centrum „BAAS”
    • Zajęcia w przedszkolach / żłobkach
    • Praktyka
  • Linki
    • Sklep
    • FB
    • Logorytmika w przedszkolach
    • Filmy Neuroflow

Opóźniony rozwój mowy – Legnica

Opóźniony rozwój mowy (ORM) to zaburzenie, w którym dziecko nie rozwija umiejętności językowych w oczekiwanym dla swojego wieku tempie. Może to dotyczyć zarówno mowy czynnej (mówienie), jak i biernej (rozumienie). ORM może być spowodowany różnymi czynnikami, takimi jak genetyka, problemy neurologiczne, zaburzenia słuchu, czynniki środowiskowe lub emocjonalne.

Objawy opóźnionego rozwoju mowy:

  • Brak gaworzenia w wieku 6-12 miesięcy.
  • Brak pierwszych słów w wieku 12-18 miesięcy.
  • Ograniczony zasób słów w wieku 2 lat.
  • Trudności w budowaniu zdań w wieku 3 lat.
  • Problemy z rozumieniem poleceń lub pytań.

Praca z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy:

Terapia logopedyczna jest kluczowym elementem pracy z dzieckiem z ORM. Oto kilka kroków i metod, które mogą być stosowane:

  1. Diagnoza logopedyczna:
    • Logopeda przeprowadza szczegółową ocenę umiejętności językowych dziecka, aby określić zakres i przyczyny opóźnienia.
  2. Indywidualna terapia logopedyczna:
    • Terapia jest dostosowana do potrzeb dziecka i może obejmować ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, np.:
      • Ćwiczenia oddechowe.
      • Ćwiczenia artykulacyjne.
      • Rozwijanie słownictwa.
      • Ćwiczenia rozumienia mowy.
      • Nauka budowania zdań.
  3. Stymulacja językowa w domu:
    • Rodzice są zachęcani do aktywnego wspierania rozwoju mowy dziecka poprzez:
      • Częste rozmowy z dzieckiem.
      • Czytanie książek.
      • Śpiewanie piosenek.
      • Zachęcanie do naśladowania dźwięków i słów.
  4. Współpraca z innymi specjalistami:
    • W zależności od przyczyny opóźnienia, może być konieczna współpraca z psychologiem, neurologiem, audiologiem lub pedagogiem.
  5. Zajęcia grupowe:
    • Czasami dzieci uczestniczą w zajęciach grupowych, gdzie mogą ćwiczyć umiejętności komunikacyjne w interakcjach z rówieśnikami.
  6. Technologie wspomagające:
    • W niektórych przypadkach stosuje się narzędzia wspomagające komunikację, takie jak aplikacje czy specjalne urządzenia.

Ważne aspekty terapii:

  • Regularność: Ćwiczenia powinny być prowadzone systematycznie.
  • Cierpliwość: Postępy mogą być powolne, ale ważne jest, aby nie zniechęcać się i kontynuować pracę.
  • Pozytywne wzmocnienie: Chwalenie dziecka za nawet najmniejsze postępy motywuje je do dalszych wysiłków.

Opóźniony rozwój mowy wymaga indywidualnego podejścia i często długotrwałej terapii, ale przy odpowiednim wsparciu wiele dzieci osiąga znaczną poprawę w komunikacji.

Jak zacząć współpracę?

Wiemy, że samo podejrzenie, że naszemu dziecku może dolegać ten rodzaj dysfunkcji może być dla rodzica trudne, ale lepiej w tym względzie być nadopiekuńczym niż przegapić moment, w którym można wypracować z dzieckiem relację umożliwiającą jego rozwój.

Prosimy o umówienie konsultacji w dogodnej dla Państwa formie: telefonicznie bądź przez naszą rejestrację elektroniczną.

Ostatnie wpisy

  • Nowa praca – dzieło Kuby S.
  • Nowa praca – Hanna, Julita i…
  • Nowa praca – Jak wyobrażasz sobie panią Adę logopedę?
  • Kolorowanki uzupełnione!
  • Jajcarska piłka nożna 2024!

Archiwa

  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • styczeń 2024
  • listopad 2023
  • wrzesień 2023
  • marzec 2022
  • marzec 2020
  • wrzesień 2019
  • czerwiec 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018

Kategorie

  • Logopeda Legnica
  • Neurologopeda Legnica
  • Ogólne
  • Pedagog Legnica
  • Psycholog Legnica
  • Surdologopeda Legnica
  • Wasze prace

Centrum Logopedyczno-Psychologiczne „BAAS” Legnica 2025